wall
wall

RETNINGSLINJER VED KJØP AV HEISKORT OG LEIE AV SYKKEL

Vi henstiller alle våre gjester til å gjøre seg kjent med våre retningslinjer for kjøp av heiskort eller leie av sykkel.

HOLD DEG INFORMERT

Vi ber om at alle gjester følger informasjon som er oppdatert på våre hjemmesider, informasjonstavle og ved hver enkelt heis.

SESONGKORT

Sesongkortet er personlig og må ikke overdras. Ved misbruk (straffes med kr. 1500,- umiddelbart) eller brudd på retningslinjer, eller på sykkelvettreglene, kan heiskortet inndras. Mister du ditt sesongkort må du betale gebyr på 300,- pluss  75,- for nytt Axess - kort. Glemmer du ditt sesongkort hjemme må du betale for kjøp av heiskort inkludert Axess kort om du ikke har et ekstra. Ta vare på kvittering så får du dette tilbakeført neste gang du kommer i luka. (husk ta med sesongkortet og det brukte heiskortet).

VÆR- OG FØREFORHOLD

Vi gjør våre gjester oppmerksom på at vær- og føreforhold kan være skiftende i fjellet. Gjesten er selv ansvarlig for å vurdere vær og føreforhold ut i fra sine sykkelferdigheter, før kjøp av heiskort.

REFUSJON

Det gis ingen refusjon på heiskort eller leie ved dårlig vær, tåke, snø, regn, vind eller lignende. Dersom du er usikker med hensyn til vær og føre, ta kontakt med oss før du kjøper heiskort eller booker sykkel. Ved skade eller sykdom vil refusjon bli gitt ved fremvisning av legeattest umiddelbart etter legebesøk. Refusjon ved sykdom eller skade vil kun bli gitt til den personen som er syk eller skadet, og kun for de dager heiskort/sykelen ikke har vært i bruk. Ved tidlig avreise grunnet uforutsette hendelser gis ingen refusjon på heiskort.

Stengt ned grunnet Covid-19 av myndighetene: Hvis anlegget får pålegg om å stenge ned av myndighetene grunnet Covid-19, vil ubrukte forhåndsolgte kort bli refundert.

REFUSJON SESONGKORT

Vi er opptatt av at sesongkortet hos oss skal være en god investering som gir deg mange gode opplevelser, og et stort antall sykkeldager i løypene.
Sykkel og utendørsaktivitet, med god plass i løypene, er en trygg aktivitet. Vi planlegger selvsagt med gode smittevernstiltak, slik at du som besøker oss skal ha en trygg og god opplevelse.

For de som kjøper sesongkort hos oss gir vi garanti for refusjon hvis vi mot formodning skulle komme opp i en situasjon der anlegget må stenge ned større deler av sesongen grunnet Covid -19.
Innenfor perioden 19.Juni – 10.Oktober vil følgende refusjonsordning gjelde sesongen 2021:

refusjon

DRIFTSAVBRUDD

Ved driftsavbrudd – det vil si ved heisstans og/eller når mer enn 50% av det totale løypetilbudet på kjøpstidspunktet ikke kan benyttes – er kortinnehaveren berettiget til en forholdsmessig refusjon for den tid heiskortet/sykelen ikke kan benyttes. Driftsavbruddet må være av minst 60 minutters varighet og summen av driftsavbruddene må utgjøre mer enn 1/3 av heiskortets gyldighetstid.

Driftsavbrudd som ligger utenfor driftsledelsens kontroll (force majeure)

Ved uforutsett driftsavbrudd som ligger utenfor anleggets kontroll, som gjør at åpningstiden blir redusert med over 50%, skal refusjonen tilsvare 50% av det kortinnehaver/leietaker har betalt for dagen. Dette gjelder ved driftsavbrudd som følge av eksempelvis vær- og vindforhold, lynnedslag, oversvømmelse, brann, strømstans, streik osv. og evt. andre forhold som anlegget ikke med rimelighet kunne forvente å ta i betraktning på kjøpstidspunktet. Det er opp til anlegget å dokumentere at driftsavbruddet skyldes slike forhold og at anlegget ikke har hatt mulighet til å unngå eller overvinne følgene av disse. Dersom et slikt tilfelle gjør at anlegget ikke åpner i det hele tatt, vil hele beløpet for den dagen refunderes. 

Eksempel: Anlegget åpner kl 10, og skal ha åpent til 16.00. Sterke vindkast gjør at gondolen og stolheisen må stenges for dagen kl 12.30. Da skal de som har leid sykkel og kjøpt heiskort får refundert 50% av beløpet de betalte. Dersom det stenger kl 13.30 vil ingen ting refunderes, fordi anlegget har vært åpent mer enn 50% av dagen.  

DIVERSE RABATTER

Kunden er selv ansvarlig for å fremvise rabattkupong/voucher/gavekort før kjøp av heiskort. Det gis ingen refusjon i etterkant.

AXESS-KORT

Dersom du ikke har Axess-kort, må du kjøpe dette. Kortet koster kr 75,- i tillegg til heiskortprisen. Dersom du har Axess-kort uten tekniske problemer, kan dette lades opp og brukes på nytt. Det er ingen pant på Axess-kort.

Spesielle RETNINGSLINJER Sykkelutleie 

Sykler i utleien kan kun bookes online og må betales på forhånd. Etter ordren er registrert vil du motta en e-post med bestillingsbekreftelse, denne strekkoden bør tas med i papirformat eller på mobil/nettbrett slik at utlevering går mest mulig effektivt.

  • Utforsykler skal ikke tas med utenfor anlegget hvis ikke annet er avtalt
  • Kun Downhill sykler kan benyttes i Hafjells utforløyper. Sti, terreng og el -sykler fra vår sykkelutleie skall ikke brukes i utforløypene.
  • Alle sykler skal vaskes og leveres før kl 16.30 (sykler som blivit leid på Lillehammer stasjon ska leveres ferdig vasket senest 19:30).
  • Leietaker sykler på eget ansvar, og har ansvaret for å levere tilbake sykkelen i den stand de mottok den.

Utstyrsforsikring

Vår utstyrsforsikring dekker alle skader som måtte oppstå på leid utstyr i løpet av leieperioden. Dersom man ikke innløser forsikring og kommer til skade for å ødelegge leid utstyr, er man nødt til å betale erstatning for skadet utstyr.

Refusjon ved avbestilling av sykler 

Ved avbestilling inntil en uke før besøket trekkes en avgift på 200,- per booking

Ved avbestilling 6-2 dager før sykling refunderes 50% av betalt beløp.

Ved avbestilling dagen før besøket refunderes null og niks.

Avbestillingsforsikring gir deg muligheten til å avbestille frem til kl 10:00 dagen før ankomst uten ekstra avgift. For avbestillinger og andre spørsmål, ta kontakt på e-post: [email protected] 

Ved avbestilling grunnet covid-relaterte restriksjoner eller nedstenginger vil bestillingen kunne refunderes frem til kl 10:00 dagen før ankomst mot en avgift på 200,- per sykkel. 

Alle ubrukte heiskort kan refunderes til 100%